Spriežot pēc dienu skaitītāja lapas sānā, līdz startam atlikušas vien 25 dienas, tāpēc īss kopsavilkums par pašreizējo statusu.

  • Bortdators – programma ir gatava. Joprojām jādomā, kā tos visus vadiņus smuki saslēgt, lai ir droši, ka neatvienojas.
    Brīvdienās gribēju kodam pielikt sargsuni ("watchdog"), taču izrādījās, ka mana stalkera programmatūra to īsti neatbalsta, tāpēc mēģināju to atjaunot, kā rezultātā padarīju to par ķieģelīti – vispār vairs ne uz ko nereaģē, lai ko mēģinātu. Kopijs gan saka, ka vēl ir cerības.
    Wačdogs ir iebūvēta procesora fīča, un tas vajadzīgs, lai čips automātiski restartējas, ja programma kaut kādu iemeslu dēļ uzkaras.
  • Kapsula – brīvdienās sāku būvēt, nākamajās pabeigšu. No putuplasta izgriezu visas daļas, izgriezu caurumu kamerai vienā sānā (ar to platleņķa lēcu caurums sanāca milzīgs), salīmēju sienas kopā un atstāju zem sloga, lai žūst. Nākamajās brīvdienās pielīmēšu apakšu, nokrāsošu, sataisīšu caurumiņus visiem vadiem, nosiltināšu un tā.
  • Atļauja no CAA – vēl nav zināms, kā būs ar lidojuma atļauju. Tiek gaidīta atbilde no militāristiem, kurai bija jābūt nedēļas laikā, bet tās vēl nav jau trešo nedēļu. Katrā ziņā tur viss ir ļoti ievilcies..
  • Fotokamera – ir dažas grūtības ar barošanu caur regulatoru. Vēl arī nav pilnīgi sagatavota kameras programma.
  • Gāze – pie tās droši vien tiksim, varbūt pietiks ar mazo balonu. Regulatoru nav izdevies atrast. Ir štuceris, pie kā pievienot šļauku.
  • Zemes sakaru sistēma – kods pārrakstīts, optimizēts, darbojas.

Neziņa par to, vai mums vispār ļaus veikt balona palaišanu, visu bojā. Kamēr mēs nezinām ne jā, ne nē, tikmēr esam vienkārši iesprūduši. Ja būtu atļauja, tad uzreiz varētu sākt organizēt gāzes iepirkumu, uzpildīšanas ierīci, pieķerties pie visa vēl nepadarītā. Ja atļaujas nebūs, tam nav jēgas. Un pašlaik mēs nezinām ne vienu, ne otru – jau kopš februāra beigām.

Protams, kaut kādi darbi notiek, lai viss nepaliktu uz pašu pēdējo brīdi. Ik palaikam apskatos prognozes uz nākamajām brīvdienām – lielākā daļa lidojumu beidzas Latvijas teritorijā, lielākoties visi ir uz austrumiem. Ir dienas, kad paredzētā nolaišanās tikai 50 km attālumā, bet pārsvarā tomēr tālāk.