Šodien aizrāvos ar lidmašīnu medīšanu.

Parastie cilvēki, protams, vienkārši atvērtu flightradar24.com, lai paskatītos, kas lido riņķī apkārt, bet tā taču nav mūsu metode, Ļoļik. Tā vietā var ierīkot automātiskās novērošanas apraides uztveršanas staciju un saņemt signālus no pašām lidmašīnām, hehe.

Lidmašīnu ADS-B raidītāji darbojas 1090 MHz frekvencē, katru sekundi paziņojot informāciju par sevi – kas, kur, uz kurieni, cik ātri un vēl šo to. Informācija ir gaisā, to tikai jāsaklausa.

Tam es izmantoju šīs sezonas modes preci – RTLSDR (ar R820T, der arī E4000), paštaisītu antenu, Windows XP, RTL1090 un PlanePlotter. Rezultāts:

PlanePlotter

Viss notiek. Antena atrodas starp logiem, kas ir uz rietumu un ziemeļu pusi, tāpēc austrumos un dienvidos nekas nav redzams. Rezultāti patiesībā ir daaaaaaudz labāki, kā būtu varējis pirms tam iedomāties, jo tālākā lidmašīna, ko šodien redzēju, bija 410 km attālumā kādu gabalu zem Gotlandes. Uz ziemeļu pusi līdz Tallinai tālākās neaizvilka, bet nu ļoti tālu no piekrastes arī nebija. Savukārt, mazākais augstums, līdz kuram varēju uztvert lidmašīnu, kas nolaižas Rīgas lidostā, bija vien 110 metri.

Tas viss ar pavisam vienkāršu ceturtdaļviļņa "ground plane" antenu, ko taisīju 70 cm joslai (~440 MHz), tā pat nav pielāgota pareizajai frekvencei, bet.. darbojas. Ja to vēl varētu dabūt uz jumta un vēl kādu metru augstāk, es varētu noklāt arī gandrīz visu Igauniju un Lietuvu.

Mans nākamais mērķis gan būs krietni augstāk – jāmēģina noķert kādu satelītu.

Ja arī nekāda praktiskā ieguvuma no šīs izklaides šodien nebija, tad vismaz pārbaudīju, ka antena balonu uztveršanai varētu būt sanākusi laba (par to sīkāk uzrakstīšu citreiz). Būs jāpaliek kādreiz nomodā, lai pamēģinātu uzvert LVĢMC meteozondi no Skrīveriem.